петък, 15 май 2015 г.

Приказка за двама души, за които не може да се напише приказка

Мирела и Лазар, Лазар и Мирела
Аз съм онази, която пише истории за сватби за не повече от два часа. Но в продължение на две седмици не мога да се справя с една поръчка, което е прецедент в историята ми на писател. Клиентът е възможно най-трудният в света – клиентът, това съм аз.
Поръчала съм си да пиша за сватбата на добра приятелка – едно момиче, което беше всеки ден до мен от момента, в който се запознахме. Мирела е способна да поплаче за твоята загуба, преди сълзите да са се отронили от собствените ти очи. Тя ще ти се обажда всеки ден, за да ти говори глупости, докато оздравееш – нищо, че самата тя може да е по-болна от теб. Тя ще запази тайната ти, особено ако тази тайна е в разрез с убежденията й. Ще прости и през цялото време ще повтаря как не може да прощава. Ще действа непоколебимо, преди да ти е изпилила нервите с колебанията си. Ще се държи мъжки, без нито за миг да престава да изглежда като жена.
Тя не е красива като принцеса, не се омъжва за принц и няма да живее в дворец. Но ако съществува наръчник за принцеси, тя ще присъства на всяка страница от него. Мирела ще показва как тиквата се превръща във фиат пунто, как се ходи на бал с три лева в иначе грижливо избираното безумно скъпо портмоне, как мъжете се преобразяват в принцове, щом поседят край нея, и как всичко това е възможно да се случи и за една нощ. Мирела не е чела книги от дете (най-много списание Гео) и не знае, че носи сърце на принцеса, макар то далеч да не се захранва със синя кръв.
Мирела е принцеса по наръчник. Мирела трябва да се изучава в училищата за принцеси.
За Лазар не могат да се кажат много от нещата за Мирела. Той не просто изглежда като принц, а се държи като такъв. Все едно се е родил в друго време. Възможно е хората да не разбират това и да го смятат за глупав, но ще му се радват като на минзухар, поникнал в снега.
Много кандидатки, все още не вярват, че той наистина съществува, в израз на заслепение му обещават дворците си. Лазар обаче е достатъчно смел, за да преследва своята принцеса цяла година и то във века на едноседмичната любов. Той знае, че по-силен е мъжът, който си позволява да прояви тази слабост. Знае и че по-богат е този, който избира да е по-щастлив пред това да е по-харесван. Жените няма да спрат да се прехласват по него, защото им напомня на първия мъж на света, малко след като е пожелал своята Ева. Въпреки това той успя да не се възгордее. Лазар е принц по рождение. Той е майстор по живот, без някога да е изучавал предмета си.
Не е практично да се откажеш от всички илюзии за любов и точно тогава тя да се случи пред очите ти. Не е логично приказните герои да са хора, които познаваш. Мирела и Лазар. Лазар и Мирела. Малки учители за своето време. Деца, които учат на любов, на това как се живее.
Честито на вас и на целия свят, който още не вярва че сте по-приказни от измислените.

Честито и на мен. За първи път се провалих да измисля вълшебна история за сватба. Но това не ме натъжава, защото днес съм свидетел на чудо. Приказката и героите в нея стоят пред мен наистина.

Диана Петрова

Няма коментари:

Публикуване на коментар