понеделник, 25 август 2014 г.

Писмо до бащата



Мили татко,
Вече съм на повече от трийсет години, а все още те търся. В очите на един мъж, в поведението на друг. В изражението, в постъпките, в сигурността, която се старае да даде, в обичта.
Но никой от тях не е като теб. Те не копаят кладенци, не изпълняват тайно желания, не спестяват от обедите си, за да съм аз добре. Те не се намесват, когато не знам как да постъпя, не се осмеляват да взимат решения, не носят отговорност, не изслушват, не правят нищо, ако не ги помоля специално за това.
Като малка бях щастлива, че имах най-хубавия татко на света. Като по-голямо момиче се ядосвах, че той е толкова прекрасен, че никой мъж не може да се сравни с него и така ме обрича на нещастие в търсенето на някой по-добър.
Днес познавам много жени, които нямат и частица от това. Те не знаят с кого да сравняват, нямат идея, че е възможно да съществува мъж като този и животът им е поредица от саморазрушителни събития. Оттам мечтите им са скромни, а животът им се смалява заедно с мечтите.
Аз обаче съм свидетел как се случи такъв човек да живее в дома ми – пък било и за известно време. И като съм виждала какъв трябва да е мъжът, зная и каква може да си позволи да е жената.
Това, което днес постигам всеки ден с децата си, в работата си, в борбите си, в отношенията си – се случва, защото в свят, в който повечето жени не знаят как да се държат, аз някакси винаги съм знаела.
Искам да ти споделя, че именно защото се оглеждах в теб, аз мога да се чувствам удобно в кожата и на момиче, и на девойка, и на жена и вероятно на старица - още само предполагам за последното. Мога да бъда и принцеса, дето усеща граховите зърна под дюшека си, мога да бъда и най-силната жена на света, защото заедно с теб ставам нещо повече от това, което реално съм. Оценям го като най-големият подарък, който си направил за мен - с думите и действията си.
Искам да знаеш, че все още смятам, че мога да бъда щастлива във връзките си най-вече, защото някога съм живяла под един покрив с най-силния, най-милия, най-всеотдайния мъж на живота си. Било е отпреди да се родя и малко след това. Значи е възможно да се случи и по-късно.


Честит рожден ден, татко!


Няма коментари:

Публикуване на коментар