Гарата на пингвините
От стотици години
в дън гори живее магьосницата на любовта. Тя е дарена с вечен живот по повелята
на космически сили и вечният живот не й тежи. За да е така обаче, тя полага
постоянни усилия да не скучае. Не иска да причинява вреда на човешките създания
и за тази цел се забавлява с любовни истории, които сама забърква.
Преди седем-осем
години, когато отново скучаеше, магьосницата си набеляза програмиста Тони. Тя поръча
на компютърната компания, в която той работеше да й разработят програма с
нелепото наименование: „Гарата на пингвините”. Целта на програмата била да
упътва всички мъже, които не са открили своята половинка по предварително
зададени критерии на желаните й качества.
Тони беше извикан от шефа си за разговор.
-
Тони, ако играчът я намери във виртуалното
пространство, спокойно би могъл да я намери и в живота си! И като направиш
програмата, първи ще я изтестваш! – декламираше възторжено шефът му.
-
Не,
това е някаква шега и не желая да участвам в нея – мърмореше Тони.
-
Това
е реално задание и те съветвам да се залавяш за работа.
-
Само
не разбрах, защо точно пингвини.
-
Такова
е заданието на клиента.
-
Кой е
клиентът тогава?
-
Някой,
който има много пари, Тони, и за когото се говори, че живее весело вече стотици
години – шефът му се разсмя непривично силно.
-
Ама
това е глупаво! – продължаваше да мърмори Тони, докато се отдалечаваше към
бюрото си.
-
Глупав
клиент с пари няма! – отсече шефът.
Малко по-късно Тони
се залови да чете изискванията за задачата. Щеше да му бъде назначен психолог,
с който да работи съвместно и какви ли още не неща.
Оттогава изминаха
много безсънни нощи, в които Тони работи. Създаде виртуална гара на Северния
полюс. За да стартира играта, играчът трябваше да плати еднопосочен билет за
сърцето на половинката си, която все още не познава, и която трябва да открие
сред стадо пингвини, разположени един до друг на гарата, за да се топлят. Играчът
имаше право на няколко жокера, за да я намери. Жокерите се предлагаха в
съответствие на предпочитанията на играча, обявени през въпросник, на който
играчът отговаряше в началото. Именно на базата на тези отговори играта
изграждаше любимата.
Дойде време за
първото тестване. Тони влезе в играта и си купи еднопосочен билет. Отговори на
въпроси за себе си и започна да търси всред стадото от пингвини, които сам беше
сътворил виртуално. Но каквото и да правеше, не я намираше. Използва жокерите
си и продължаваше да не я намира. Програмата му даваше грешки тук и там, Тони
фиксваше кода, чекинваше, приготвяше нова версия и отново тестваше, но
безуспешно. Накрая стана раздразнителен, ядосваше се, че е създал софтуер,
който не става за нищо.
Именно тогава, а
не по-рано или по-късно той срещна своята Юлия в реалността. Забеляза я, защото
самата тя ходеше с толкова сладка пингвинова походка, а в главата му по онова
време имаше само пингвини. Една нощ, отчаян от неуспеха си с програмата и
влюбен с цялото си сърце, той написа любовно стихотворение за любимата си. На
следващия ден отново тества програмата си. Получи като жокер – писмено послание
и му хрумна да изпише стихотворението. Така успя да открие виртуалната
половинка сред пингвините, а тя приличаше толкова много на истинската Юлия.
Истински успех!
Както вече се досещаме,
след тези събития магьосницата се отегчи и предпочете да се занимава с други
свои жертви. Но днес, на сватбеното тържество на тези съвсем съвременни
приказни герои, тя се появи за последно. Искаше да й простят за забавата, която
си устрои на техен гръб. В израз на най-добри чувства и малко вина тя им остави
и своя сватбен дар – един съвсем реален, огнен, красив и дълголетен брак.
Няма коментари:
Публикуване на коментар