неделя, 12 февруари 2012 г.

Новата услуга е: РОМАН ЗА ТЕБ

РОМАН ЗА ТЕБ
(Роман за твоята история)
Спомням си моя дядо, който три дни преди да умре дойде в моята стая. Тогава бях на седемнайсет и родовата история ме вълнуваше слабо. Започна да разказва как едно време с брат му и сестра му тръгнали от село Градево край Пирин и пътували един месец с каруца, за да стигнат в Свищов. Гладът ги извадил от малкото планинско селце да търсят късмета си на север.
- Пиши, детето ми, че щом умра, няма кой да каже на правнуците какви сме били – така ми говореше.
Записах разхвърляните му спомени. Дядо ми си отиде, спокоен, че е разказал историята си и тя ще се предаде нататък. Мислеше, че така нямаше да изчезне безследно, както се беше появил – от нищото, от немотията. Но аз загубих тефтера си и забравих историята – тогава тя наистина не ме вълнуваше.
Една вечер когато спря тока у нас и запалихме свещи, започнахме да си разказваме измишльотини с хлапетата. Гледах пламъка на свещите, лумналите оранжеви усмивки на децата си и пъстрите им очи, които и двамата бяха взели от дядо. Стана ми грозно, наядих се така, че сълзи покапаха от очите ми. „Как съм могла да загубя тефтера? Глупава пубертетска ми работа!” Всичко, което съм писала досега, не струва и пукната пара пред съвсем истинската история на дядо, достойна да влезе между кориците на роман. Никога не съм съжалявала за изгубени записки, както тогава, пред детските очи, огрени от свещите. Всъщност, едва ли някога ще си простя тази немарливост.
Посвещавам тази луксозна услуга на дядо ми:
Всеки има какво да разкаже – някой и повече. Няма истории, които да са безинтересни и да не си струват да бъдат написани. Но може би писането не е нещо, което ви се отдава или за което бихте захвърлили своето време – просто защото имате по-важни дела за вършене. Така се случва постоянно, затова някои от най-добрите разкази никога няма да стигнат до нас.
Ако пожелаете да предадете своята история - на любимите си хора, на тези, които ще дойдат след вас... и дори на тези, които едва понасяте, може да станете главен герой в роман, написан специално за вас. Ще затворите себе си между кориците и така ще се отворите за когото трябва.
За да се случи всичко това, са нужни десеттина срещи-разговори, в които да ви задам въпроси, а вие да разкажете за себе си, за перипетиите, които сте преживели, за надеждите, ужасите, за любимите си хора, за враговете си, за всичко, което е важно за вас.
Ще поднеса историята ви в художествен вид – така че да е интересна за четене. Това е най-големият й шанс да бъде запазена във времето.
След това я вземете и я подарете – на себе си, на любимите си хора, а накрая ако искате, и на другите - на всички онези, които все още не ви познават, но може да имат нужда от вашия разказ.
Срок на изпълнение: 1 година
Обем: около 200 страници
Цена: 6000 лева
В цената е включено редактиране и коригиране от професионалисти в издателския бранш. Възможни са няколко редакции до одобрение от клиента. Ръкописът се предава във вид и качество, готови за издаване.

www.podarimiprikazka.com

1 коментар:

  1. Браво и честито. Радвам се, че има такива хора като теб да ми показват, че с писане се изкарват добри пари.

    ОтговорИзтриване